Aangezien steeds meer bedrijven besluiten om zich via online media op een internationaal publiek te richten, is het belangrijk om een volledig begrip te hebben van de vereisten van internationale SEO, aangezien dit niet alleen een belangrijke impact heeft op de algehele SEO-strategie, maar ook op andere elementen, zoals de infrastructuur van de website. of hosting om er maar een paar te noemen, en moet daarom in de vroege planningsfase worden overwogen.
Dus wat zijn de belangrijke aspecten waarmee u rekening moet houden in termen van internationale SEO wanneer u zich richt op een internationaal publiek? Hieronder geven we een niet-uitputtende lijst van enkele van de belangrijkste factoren:
• Uw getargete land moet voldoende verkeer naar uw website genereren en goed converteren om de nieuwe website te laten werken
– zoekwoordtools controleren op zoekvolumes in de gewenste landen. Hoewel organisch verkeer zeker niet het enige medium is dat verkeer naar uw website kan leiden, geeft het wel een indicatie van de interesse in de onderwerpen waarop die specifieke locatie is gericht.
– controleer op verkeer op uw huidige website afkomstig van de geografische locaties die u specifieker wilt targeten. Het analyseren van het huidige verkeer kan interessante resultaten opleveren in termen van verkeerspatronen waarmee u wellicht rekening wilt houden wanneer u zich specifiek op de nieuwe locatie richt.
• Uw websites moeten online zichtbaar zijn. Het targeten van meerdere landen met dezelfde website zal niet resulteren in een hoge zichtbaarheid over de hele linie, vooral gezien de voortdurende updates van het Google-rangschikkingsalgoritme dat gericht is op het leveren van relevante lokale resultaten, om nog maar te zwijgen van het taalverschil.
Er zijn verschillende mogelijkheden om meerdere geolocaties te targeten:
– subdomeinen gebruiken om onderscheid te maken tussen verschillende geografische targeting. Als het domein van uw bedrijf company.com is, kunt u zich ook richten op een subdomein.
– gebruik submappen om onderscheid te maken tussen verschillende geografische targeting. Met hetzelfde domeinvoorbeeld zou in dit scenario de targeting worden gedaan met het subdirectorybedrijf.
Elke methode heeft zijn sterke punten en zwakheden en de keuze moet worden gemaakt op basis van de doelstellingen van uw bedrijf en de beschikbaarheid van middelen.
In een toekomstige post zullen we deze kwestie verder uitdiepen, aangezien een solide websitestructuur de basis is van een efficiënte internationale SEO-campagne en de nodige aandacht verdient.
• Gebruik geolocatie-opties die beschikbaar zijn in uw Google Webmaster Tools-account dat aan de website is gekoppeld. Andere tools hebben ook opties voor geotargeting waarmee u zich op een specifiek land kunt richten. Als u ccTLD’s gebruikt, wordt targeting standaard uitgevoerd door Google Webmaster Tools op basis van uw domein (Frankrijk voor .fr, Spanje voor .es, enz.).
• Zorg ervoor dat u elke website afzonderlijk kunt volgen. Aangezien de beoogde doelgroep in ten minste één opzicht anders is, namelijk de geolocatie, moet u gegevens die kenmerkend zijn voor elke website kunnen scheiden om de prestaties ervan te evalueren in termen van algemene verkeersgegevens, conversies, SEO-prestaties, enz.
• Gebruik geografisch gerichte inhoud en voer de zoekmachineoptimalisatie uit op basis van de geografische targeting. Het adres van het bedrijf, de tijdzone, contactgegevens en valuta in het geval van e-commerce websites zijn de meest voorkomende elementen die moeten worden bijgewerkt gezien de locatie. De zoekmachineoptimalisatie zal ook rekening moeten houden met de geografische targeting om een goede lokale SEO-implementatie te garanderen